Skip to main content

H πώληση διαφημιστικού χώρου και χρόνου υπό το πρίσμα του του Ν. 4764/2020

Με αφορμή τις προβλέψεις του Ν. 4764/2020 για την μετάδοση διαφημιστικών μηνυμάτων στα μέσα σημειώνουμε ότι ο Ν. 4764/2020 στο άρθρο 8Α κρίνει ως μη εξουσιοδοτημένη την πώληση διαφημιστικού χώρου ή χρόνου όταν:

α) ο διαφημιστής δεν έχει ήδη αγοράσει των πωλούμενο διαφημιστικό χώρο ή χρόνο πριν συνάψει συμφωνία με τον διαφημιζόμενο πελάτη,

β) ο διαφημιστής δεν έχει ήδη συμφωνήσει με τα μέσα ενημέρωσης την τιμή ή το κόστος ανά μονάδα διαφημιστικής φόρτισης πριν προχωρήσει σε σύναψη σύμβασης με τον διαφημιζόμενο πελάτη,

γ) ο διαφημιστής συνάψει οποιαδήποτε παρεμφερή σύμβαση με τον διαφημιζόμενο πελάτη που να έχει ισοδύναμο οικονομικό αποτέλεσμα και

δ) ο διαφημιστής συνάψει σύμβαση με τον διαφημιζόμενο πελάτη χωρίς να έχει λάβει από τα μέσα ενημέρωσης της προηγούμενη δέσμευση των μέσων για την τιμή ή το κόστος ανά μονάδα διαφημιστικής φόρτισης (άρθρο 8Α εδ. α’).

Μάλιστα ως μη εξουσιοδοτημένη πώληση θεωρείται βάσει του νέου Νόμου ακόμη και εκείνη που αναφέρεται σε τιμή πώλησης που είναι σταθερή ή κυμαινόμενη ή είναι μέση τιμή ή προσδιορίζεται από πριν με βάση κάποιον συντελεστή αν πληροί τις ανωτέρω προϋποθέσεις και εμπίπτει σε μία από τις ανωτέρω κατηγορίες (άρθρο 8Α εδ. β’).

Μη εξουσιοδοτημένες συμφωνίες, όπως αυτές περιγράφονται στο άρθρο 8Α εδ. α’ και β’ είναι έγκυρες μόνο εάν προϋπάρχουν δεσμευτικές συμφωνίες με τα μέσα ενημέρωσης για κάθε έναν διαφημιζόμενο ξεχωριστά. Οι δεσμευτικές αυτές συμφωνίες, εάν υπάρχουν, θα πρέπει να αποτελούν παράρτημα της συμφωνίας πώλησης μεταξύ διαφημιστή και διαφημιζόμενου και να περιλαμβάνουν συγκεκριμένες τιμές ή κόστος, καθώς και συγκεκριμένο όγκο και περίοδο προβολής (άρθρο 8Α εδ. δ’).

Ως εκ τούτου, για να μπορέσει να συνάψει ο διαφημιστής έγκυρη σύμβαση πώλησης διαφημιστικού χώρου ή χρόνου με τον διαφημιζόμενο πελάτη θα πρέπει προηγουμένως να έχει συνάψει (ο διαφημιστής) σύμβαση με τα μέσα ενημέρωσης για τον διαφημιστικό χώρο ή χρόνο που θα διαθέσει στον πελάτη. Δηλαδή, θα πρέπει, στην ουσία, να έχει προαγοράσει πραγματικά τον διαφημιστικό χώρο ή χρόνο που πρόκειται να αποτελέσει το αντικείμενο της σύμβασης πώλησης του διαφημιστή με τον διαφημιζόμενο ή να έχει προσυμφωνήσει την τιμή ή το κόστος ανά μονάδα διαφημιστικής φόρτισης. Σε αντίθετη περίπτωση θεωρείται μη εξουσιοδοτημένη πώληση.


© Στυλόπουλος & Συνεργάτες

Ομήρου 34, 10672, Αθήνα | T: +30 210 3832518 | F: +30 210 3821568